רכבים חשמליים עם תאי דלק (FCEV)

טווח נסיעה ארוך ותדלוק מהיר
לרכבים חשמליים עם תאי דלק (FCEV) המונעים על ידי מימן יש תפקיד ייחודי במניעת פליטות פחמן בתחום התחבורה ובכלכלה כולה. הם חיוניים להשגת אפס פליטות בסוגים שונים של תחבורה בכביש, מרכבי נוסעים, כמו Mirai, ועד ואנים, משאיות ואוטובוסים. 
  •  

    טכנולוגית תאי דלק וניטרול פליטת פחמן 

    במשך יותר מ-30 שנים, טויוטה השקיעה רבות בטכנולוגית תאי דלק מובילה בעולם. במקום להשתמש בכוח מהחשמל הקיים בסוללה, רכבים חשמליים עם תאי דלק מימן (FCEV) מייצרים את החשמל שלהם באמצעות תגובה כימית בין מימן וחמצן במערך תאי דלק. זה תהליך המאפשר אפס פליטות, מלבד מים. התדלוק של מיכל מימן ממשאבה אורך פחות מחמש דקות. כשרכבים אלה נוסעים בכביש, הם מספקים נסיעה עם אפס פליטות שהיא בטוחה, נוחה ומהנה כמו רכב קונבנציונלי. 

  • מימן ירוק

    הפוטנציאל העצום של רכבים חשמליים עם תאי דלק, והשימוש הנרחב במימן, תלויים בשני גורמים: הזמינות של מימן ירוק המיוצר על ידי אנרגיה מתחדשת, ותשתית עם רשת של תחנות תדלוק מימן באירופה. הגורמים הקריטיים הללו מוכרים ב-"העסקה הירוקה של האיחוד האירופי",  בה מימן מזוהה כאחת הקדימויות העיקריות להשגת ניטרול פחמן.

    טויוטה מחויבת למאמצים המתואמים של כל יצרני הרכב, ספקי האנרגיה, הממשלות והרשויות הציבוריות כדי לסייע בפיתוח של תשתיות כוח מימן באירופה, אשר יתמכו ברכבים חשמליים עם תאי דלק. 

  •  

    רכב Mirai של טויוטה 

    טויוטה החלה בפיתוח של רכבים חשמליים עם תאי דלק מימן כבר ב-1992. הצגנו בהצלחה את רכב הנוסעים Mirai בשוקי העולם ב-2014. הדור האחרון של Mirai, אשר הושק ב-2021, מביא את טכנולוגית הרכבים החשמליים עם תאי דלק לרמה גבוהה יותר. מערכת תאי הדלק אשר עברה שדרוג משמעותי היא קלה יותר ועוצמתית יותר. בשילוב עם אריזה חכמה ויעילות אווירודינמית משופרת, רכב זה מאפשר טווח נסיעה של כ-650 קילומטר, ללא פליטות, מלבד מים טהורים. 

    * הרכב אינו קיים בישראל

     

  •  

     

    כיצד פועל תא דלק מימן? 

    תא הדלק יונק מימן ממיכל בלחץ, ולאחר מכן מזריק לו חמצן כדי ליצור חשמל להנעת מנוע חשמלי. תהליך זה מתבצע בתא דלק עם PEM (ממברנת אלקטרוליט פולימרי), המורכב ממערכים של פלטות דקות, המופרדות על ידי ממברנות.