סוללות

טויוטה היא אחד ממפתחות ויצרניות הסוללות המובילות בעולם.
לטויוטה יש עשרות שנות ניסיון בפיתוח וייצור סוללות לסוגי רכבים שונים. אנו מיישמים את הניסיון הזה כדי לספק ללקוחותינו טכנולוגיות פורצות דרך אמינות, הנדרשות לרכבים החשמליים העתידיים.
  • יתרון תחרותי עם ידע מקצועי ומקיף על סוללות 

    טויוטה מייצרת סוללות בעצמה, וכן פועלת עם שותפות כדי לפתח ולספק סוללות. שיתוף פעולה זה מאפשר לנו לחלוק ידע וליצור מערכת אספקה יציבה, המספקת מענה לצורכי הייצור ההולכים וגדלים של רכבים חשמליים. ב-1996, הקמנו  את החטיבה הנקראת היום "Prime Earth EV Energy" . מאז, ייצרנו יותר מ-20 מיליון סוללות. תחילה שיפרנו את טכנולוגיות סוללת הניקל מטאל היידריד שלנו, ולאחר מכן, ב-2003, האצנו את הפיתוח של סוללות יון ליתיום. מאז שהקמנו את חטיבת מחקר הסוללות שלנו ב-2008, קידמנו את המחקר והפיתוח של סוללות מצב-מוצק וסוללות מהדור החדש. 

  • הצורך החיוני במגוון טכנולוגיות של סוללות 

    ב-2021 הקמנו את Prime Planet Energy & Solutions , כדי להאיץ את המאמצים המשולבים שלנו בעסקי הסוללות, וכדי לפתח סוללות מתקדמות, איכותיות ובמחיר תחרותי. אנו מפתחים טכנולוגיות מגוונות של סוללות למגוון הרכבים החשמליים שלנו, הנוכחי והעתידי. הפיתוח  לוקח בחשבון את העובדה שביצועי סוללות תלויים בתנאים, לדוגמה: רכבים שמשתמשים בהם באזורים חמים או קרים מאוד, או בנסיעה בכבישים סלולים או לא סלולים. עמידות הסוללה היא שיקול חיוני נוסף. כחלק מהמחויבות של טויוטה לעמידות, ברכב bZ4X SUV BEV אנו מציעים אחריות מורחבת למיליון קילומטר. 

  • פיתוח מגוון מלא של סוללות

    אנו מפתחים סוללות בגדלים ומסוגים שונים, תוך הקפדה ברורה על מספר גורמי מפתח (איכות, עמידות ואמינות), ביצועים, בטיחות ועלות. לגבי רכבים היברידיים, אנו נמשיך לפתח מוצרי יון ליתיום וניקל מטאל היידריד, תוך פיתוח סוללות ניקל מטאל היידריד דו-קוטביות חדשות, אשר מפחיתות את העלות ומשפרות את הכוח הרגעי. ברכבי פלאג-אין היברידיים (PHEV) וברכבים חשמליים טהורים (BEVs) דרושות סוללות עם טווח נסיעה אופטימלי. במטרה להגיע למצב מסחרי במחצית השנייה של שנת 2020, אנו מפתחים סוג חדש של סוללת יון ליתיום, אשר ישפר את הביצועים של סוללות יון ליתיום ברכבי פלאג-אין היברידיים וברכבים חשמליים טהורים. 

  • סוללת  (NiMH) דו-קוטבית

    כיום, סוללות עוברות מהפכה משמעותית, כולל המבנה שלהן. אנו נמשיך לבחון מגוון רחב של אפשרויות לפיתוח סוללות עם מבנים חדשניים. באחרונה התחלנו לייצר את סוללת הניקל-מטאל-היידריד (NiMH) דו-קוטבית הראשונה בעולם. זוהי סוללה קטנה יותר וקלה יותר מסוללת ניקל מטאל היידריד רגילה. היא משתמשת בכמות מופחתת של חומרים קריטיים לכדור הארץ. המשמעות היא פחות כרייה ופחות פגיעה בסביבה. התוצאה היא עלויות נמוכות יותר. יחד עם זאת, סוללה זו מספקת צפיפות הספק כפולה מזו של סוללת ניקל מטאל היידריד רגילה. 

  • סוללות ליתיום בעלות מופחתת

    אנו מיישמים את אותה גישה פורצת דרך בסוללות יון ליתיום. התוצאה היא הפחתת העלות של סוללות רכבים חשמליים טהורים מסוג יון ליתיום ב-30% או יותר בטווח הקצר. במקביל, אנו מצפים להפחית את צריכת האנרגיה ברכבים ב-30%, ובכך לאפשר לנו לפתח סוללה קטנה יותר ב-30% לאותו טווח נסיעה. שילוב של הגורמים הנ"ל יאפשר לנו להפחית את עלות הסוללה לכל רכב ב-50% במחצית השנייה של שנת 2020. גישה זו תציע יתרונות משמעותיים מבחינת האריזה, משקל הרכב, ואולי חשוב מכל, במחיר הכולל של רכבים חשמליים טהורים. 

  • סוללות יון ליתיום בעלות מופחתת

    אנו מיישמים את אותה גישה פורצת דרך בסוללות יון ליתיום. התוצאה היא הפחתת העלות של סוללות רכבים חשמליים  מסוג יון ליתיום ב-30% או יותר בטווח הקצר. במקביל, אנו מצפים להפחית את צריכת האנרגיה ברכבים ב-30%, ובכך לאפשר לנו לפתח סוללה קטנה יותר ב-30% לאותו טווח נסיעה. שילוב של הגורמים הנ"ל יאפשר לנו להפחית את עלות הסוללה לכל רכב ב-50% במחצית השנייה של שנת 2020. גישה זו תציע יתרונות משמעותיים מבחינת האריזה, משקל הרכב, ואולי חשוב מכל, במחיר הכולל של רכבים חשמליים .