מעגליות

בניית כלכלה מעגלית
טויטה מחפשת ללא הרף הזדמנויות לפיתוח כלכלה מעגלית, עם קיימות מלאה, כדי לשפר עוד את גישת 360 המעלות שלנו של הפחתה, שימוש חוזר, מחזור והשבה.
  • החל מהתכנון

    ארבעת העקרונות - הפחתה, שימוש חוזר, מחזור והשבה - עוזרים לנו להבטיח שיפור מתמיד באופן בו אנו מתכננים רכבים. הדבר עוזר לנו לבחון את האופן בו נייצר רכבים נקיים ויעילים יותר. אנו עושים זאת על ידי שימוש בחומרים חדשניים ובמערכות כוח חלופיות, תוך מזעור פליטות הפחמן והשימוש במשאבי טבע יקרי ערך. אנו מתכננים את המכוניות שלנו מתוך מחשבה על "קלות הפירוק", ונותנים קדימות לחלקים וחומרים המאפשרים שימוש חוזר. חומרים וחלקים אלה מאפשרים עיבוד חוזר כדי לשמש בייצור, למחזור, ואף כמקור אנרגיה חלופי. 

  • יעילות במשאבים והפחתת עלות הייצור

    אנו מחפשים ללא הרף דרכים נוספים לשימוש חוזר בפריטים ומשאבים. הדבר מפחית את הצורך בחומרי גלם, מאפשר חיסכון באנרגיה, ומסייע להגן על הסביבה. בכל פעולות הייצור שלנו, אנו מקפידים לעשות שימוש חוזר במשאבים במקום לבזבז אותם. הדבר כולל מים ועודפי חומרים מתהליכי הייצור שלנו. על ידי מחזור, אנחנו יכולים להפחית את השימוש במשאבים או בחומרים חדשים. אנו משתמשים בחומרים ממוחזרים כדי לייצר מכוניות חדשות, ומחפשים דרכים למחזור רכיבים מהרכבים שלנו, כמו למשל חלקים ממערכות כוח היברידיות. יכולת המחזור מתוכננת כחלק בלתי נפרד מכל הרכבים שלנו. 

  • הארכת אורך החיים של חלקי רכבים

    במהלך הזמן בו רכב נמצא על הכביש, רבים מחלקיו עוברים שיפוץ ושימוש חוזר. אותם עקרונות חלים כשמכינים רכב לגריטה. גם רכב לפני גריטה יכול להכיל חלקים רבים שאפשר להשיב, לשפץ ולעשות בהם שימוש חוזר.

    אנו מפעילים תוכנית ייצור חלקים מקיפה, האוספת חלקים משומשים מרשת הסוכנים שלנו באירופה. החלקים המוחזרים נבדקים ומשופצים במרכז מיוחד, תוך כדי החלפת חלקים שחוקים. החלק מורכב מחדש, נארז ומועמד לרשות הלקוחות במחירים תחרותיים. 

  • ממנועים ומצברים למערכות תאי דלק

    הפריטים העיקריים שאפשר לשפץ ולהשתמש בהם הם מדחסי מזגן, תמסורות אוטומטיות, מסרקי הגה כוח, ראשי צילינדרים, מנועים וערכות מצמדים. כמו כן, אנחנו מחפשים דרכים כדי להשתמש בחלקים כמשאבים. אנו מעניקים חיים נוספים למערכות תאי דלק, כדי להשתמש בהן כגנרטורי חשמל. ברמה העולמית, אנו משיבים מצברים היברידיים מהרכבים שלנו ומשתמשים בהם לאחסון אנרגיה סולרית נקייה. 

  • מניעת בזבוז ופסולת

    כדי להפחית את הפסולת למינימום, אנו ממקסמים את השבת החומרים בפעולות הייצור שלנו. אנו עובדים עם שותפים מומחים כדי להבטיח תהליכי סילוק אופטימליים של הרכבים שלנו. גם שיירי הפסולת הקטנים ביותר מאפשרים השבה ושימוש, לדוגמה כמקור דלק חלופי בתעשייה. כמו כן, אנו משמרים מים על ידי שימוש בכמות המים הקטנה ביותר האפשרית, ועל ידי מחזור שפכים הנוצרים בתהליכי הייצור שלנו. הודות להקפדה שלנו על פרטים, הקופסאות בהן החלקים שלנו מסופקים מתוכננות באופן שמאפשר שימוש חוזר. 

  • איסוף ומחזור סוללות

    לגבי הסוללות ההיברידיות שאנחנו אוספים ואינן מאפשרות שימוש חוזר, למשל כסוללה להחלפה ברכב אחר, או כיחידה עצמאית לאחסון חשמל, אנחנו פועלים ביחד עם חברות מומחיות מובילות ומוכרות, העוסקות בתהליכי איסוף ומחזור. 

    SNAM, הנמצאת בצרפת, אחראית לטיפול בסוללות ניקל מתכת-היידריד, המשמשות ברוב הרכבים החשמליים ההיברידיים שלנו. חברת Umicore מטפלת בסוללות יון ליתיום הנמצאות כיום בדגמי Prius+ ו-Prius Plug-In בבלגיה. לגבי כל סוללות היון-ליתיום בשאר אירופה, אנחנו פועלים עם Reneos, רשת ארצית לאיסוף ומחזור סוללות. כל השותפים שלנו משתמשים בטכניקות החדישות ביותר כדי להשיב כמה שיותר חומר, ולהבטיח שלא ייגרם כל נזק לסביבה. 

  • מחזור פלסטיק

    עד 2050, טויוטה שואפת להיות חברה הממקסמת את מחזור הפלסטיק ברמה העולמית. לצורך כך, אנו שואפים להגדיל את השימוש בפלסטיק ממוחזר ביותר מפי שלושה בהשוואה לרמות הנוכחיות, עד 2030, ולייצר רכבים עם חלל פנים נטול עור לחלוטין, עד אז. 

    בנוסף ליוזמות הקיימות לאיסוף ומחזור פגושים המוחלפים כחלק מהתיקון המתבצע על ידי סוכנים של טויוטה, כדי לעשות שימוש חוזר בשיירים מגריסת רכבים (ASR) בסוף חייהם כחומר, אשר עד היום נעשה בהם שימוש כחום, אנו מתכננים להשתמש בחומרי פלסטיק ממוחזרים המתקבלים מגריסת חומרים ברכבים חדשים, בהשתמש בטכנולוגיות גריסה ומיון של חברת טויוטה מטאל. 

  • טיפול ברכב בסוף חייו

    בהקשר של פרויקט Toyota Global 100 Dismantlers, אנו מקימים את המתקן לדוגמה הראשון באירופה בבלגיה, ביחד עם קבוצת Comet, חברה בלגית המתמחה בטיפול ברכב בסוף חייו. ביחד עם Comet, קיימנו  הדגמה של פירוק רכב חשמלי עם תאי דלק (FCEV)עם סרטון הסבר לגבי אופן הטיפול והמחזור. 

    אנו מתכוונים להתרחב באירופה, עם מתקנים לדוגמה, כדי להבהיר את הדרישות לגבי מתקנים, פעולות, טיפול בפסולת, ומחזור באתר, וכדי לתרום להקמת מערכות שיבטיחו טיפול ומחזור נאותים של רכבים בסוף חייהם.