הצהרת נגישות

הסדרי הנגישות באתר האינטרנט

 

יוניון מוטורס מחויבת להעניק שירות מכליל, נגיש ומקצועי לכל לקוחותיה. בהתאם לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בישראל (עם התאמות לנגישות שירות), משנת 2013 וחוק האמריקאי הפדראלי לאנשים עם מוגבלויות (ADA) משנת 1990, אנו מנסים לערוך באופן שוטף סקירה של כל השירותים באתרים שלנו כדי לוודא, שהם עומדים בתקנות ולאפשר גישה מלאה לכולם.

אנו מאמינים כי האינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכולם, ולכן אנו עובדים עם אנשי מקצוע בתחום הנגישות כדי לסייע לנו בהנגשת אתרי האינטרנט שלנו למגוון הרחב ביותר של יכולות אנושיות. אנו פועלים במרץ על מנת לעמוד, ככל הניתן, בהנחיות וחוקי הנגישות הקיימים באירופה, בארה"ב ובישראל.

נגישות אתר האינטרנט של טויוטה

האתר נבדק לאחרונה ביוני 2024 על ידי חברה אירופאית שבדקה גם את אתרי החברה באירופה.

אתר טויוטה עומד בדרישות התקנות והחוקים הנ"ל.

התאמות הנגישות נעשו בהתאם להמלצות התקן הישראלי (T.I. 5568) לתוכן דיגיטלי נגיש וקונסורציום האינטרנט העולמי (W3C) הנחיות לנגישות לתוכן אינטרנט (WCAG) 2.1 הכוללות את הנחיות הנגישות הבסיסיות WCAG 2.0 והמכסות מגוון רחב של המלצות להנגשת תוכן באינטרנט, ברמה AA.

האתר תואם לדפדפנים הנפוצים בשוק כגון כרום ו- Microsoft Edge .

האתר מותאם גם לשימוש במכשירים ניידים.

האתר תואם לקוראי מסך JAWS ו- NVDA  על מחשבים שולחנים מבוססי מערכת ההפעלה חלונות גרסה 11, קורא מסך VoiceOver על מחשבי MacOS וכן מכשירי אייפון המבוססים על מערכת ההפעלה iOS  וקורא מסך  TalkBack על מכשירים ניידים מבוססי מערכת הפעלה Android.

האתר מספק מבנה סמנטי לטכנולוגיות מסייעות ותומך בתבנית העיצוב הקונבנציונלית לפעולת מקלדת וטכנולוגיה מסייעת (AT) המוצעת על ידי קבוצת WCAG.  משמעות הדבר היא, שניתן לנווט לפקדים פעילים באמצעות מקש Tab, מקשי Enter ו- Space להפעלתם, מקשי החיצים לניווט בין אפשרויות בתוך הפקד והמקש Esc ליציאה מתפריטים וחלונות דו-שיח/דיאלוג.

טקסט חלופי מסופק עבור תוכן שאינו טקסטואלי, כגון סמלים ותמונות.

ניגודיות צבעים של טקסט הותאמה להנחיות. עם זאת, אם קיימים נושאי ניגודיות, שמקשים עליכם את הצפייה בתוכן, אנא הודיעו לנו ואנו נסייע לכם בהתאמת התצוגה שלכם באמצעות אפשרויות מערכת ההפעלה של המחשב שלכם.

הנגשת רכיבים אינטראקטיביים משותפים לאתרי טויוטה ולקסוס

טויוטה מוטור אירופה (TME) היא חברת בת של Toyota Motor Corporation האחראית על פעילות החברה באירופה ובמערב אסיה, כולל טורקיה, רוסיה, ישראל, קזחסטן והקווקז. פעילות החברה כוללת מחקר ופיתוח, ייצור, מכירות, שיווק, לאחר מכירה ועוד פונקציות שונות של החברה.  פונקציה נוספת אותה לקחה על עצמה TME היא להנגיש את כל הרכיבים אותם משלבת החברה באתרי טויוטה ולקסוס. בסיום בדיקת הנגישות שבוצעה ביוני 2024, נשלחו הממצאים, שנגעו בחוסר נגישותם של מספר רכיבי ממשק משתמש ל- TME לצורך תיקונם והנגשתם בהתאם לתקן WCAG 2.1 AA.

רכיבים שנמצאו לא נגישים

עדכון אוטומטי - האתר מתעדכן אוטומטית מידי זמן והדבר עלול לגרום לאנשים הנעזרים בקורא מסך לאבד את המיקום שלהם על הדף.

ניגון אוטומטי - האתר משתמש בקטעי וידיאו לצורך קידום מכירות אשר לעתים מתחילים לנגן בצורה אוטומטית. דוח הנגישות ציין כי על האתר למנוע נגינה אוטומטית של וידיאו ואודיו.

חלוקה לאזורים - דפי האתר מחולקים לאזורים כדי לאפשר למשתמשי טכנולוגיה מסייעת לדלג מעל בלוקים של ניווט ותוכן כדי להגיע ישירות לאזור הנדרש. אחד האזורים החשובים ביותר, אזור התוכן המרכזי, לא הוגדר.

תפריט המבורגר - כאשר המשתמשים נעזרים בפונקציה של זום להגדיל את התוכן, תפריט האתר הופך להיות תפריט מצומצם (המבורגר). משתמשי מקלדת יתקשו לנווט בתפריט זה לאחר ההגדלה היות ואין פוקוס נראה על רכיבי התפריט.

מצב נבחר – חלק מרכיבי הניווט אינם חושפים בקוד את פריט התפריט שנבחר. למשתמשים רואים לא תהיה בעיה מכיוון שהם יראו את הקו התחתון מתחת לפריט שנבחר, אך משתמשי טכנולוגיה מסייעת יחמיצו מידע זה.

שימוש ברכיבים ואתרי צד שלישי

כאשר נעשה שימוש ברכיבים או אתרי אינטרנט של צד שלישי באתר כגון פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, צ`אטים חיצוניים ואחרים שאינם בשליטתנו, ייתכן והדבר יציב אתגרים בשימוש באתר בידי אנשים עם מוגבלויות שאין ביכולתנו לתקן.

להלן מספר דוגמאות למדיניות הנגישות באתרי צד שלישי:

  •  מדיניות הנגישות של פייסבוק
  •  מדיניות הנגישות של יוטיוב
  •  מדיניות הנגישות של אינסטגרם
  • מדיניות הנגישות של טוויטר

 

הבהרה והערות

הצהרת נגישות זו חלה על אתר האינטרנט: https://www.toyota.co.il. היא אינה חלה על תוכן או אתרי אינטרנט אחרים המתפרסמים באחד מתת-הדומיינים או השירותים של ספקי צד שלישי. לאתרים אלה ולתוכן או לשירותים שלהם יש הצהרת נגישות מיוחדת משלהם.

למרות מאמצנו הרבים לאפשר את התאמת האתר ברמה הטובה ביותר, יתכן ויתגלו דפים או חלקים באתר שטרם הונגשו או שטרם נמצא בעבורם הפתרון הטכנולוגי. יחד עם זאת, אנו ממשיכים בכל עת לשפר, להוסיף ולעדכן יכולות לממשק הנגישות באתר, וכן להתאים ואף לפתח טכנולוגיות חדשות על מנת להגיע לרמת הנגישות האופטימלית ביותר, בכל רגע נתון ובהתאם להתקדמות הטכנולוגית.

במידה ומצאתם תקלה, או שאינכם מסתדרים עם ממשק הנגישות, או שיש לכם רעיונות לשיפורו, נשמח לשמוע מכם, בכל אחד מאמצעי התקשורת המוזכרים לעיל.

הסדרי הנגישות בסוכנויות טויוטה המורשות

כל הסוכנויות המורשות של יוניון מוטורס בישראל, שהינן ישויות משפטיות עצמאיות ונפרדות, פועלות לביצוע התאמות נגישות בכפוף ובהתאם להוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התשנ”ח – 1998), התקנות והתקנים המשויכים אליו.
הסדרי הנגישות בסוכנויות טויוטה המורשות  

*המידע הינו באחריות הסוכנויות המורשות

מוקד טלפוני

  • במטה יוניון מוטורס הונגש נתב השיחות הטלפוניות לטובת לקוחות עם מוגבלות, ללא מוזיקת רקע בקצב איטי ובשפה ברורה. בנוסף קיימים אמצעים חילופיים ליצירת קשר:
  •  כתובת אי מייל: CR@toyota.co.il
  •  פקס: 08-9328286

פרטי רכזת הנגישות ביוניון מוטורס

שם פרטי ומשפחה: יפעת אבן

כתובת דואר אלקטרוני: yifat.even@toyota.co.il

תאריך עדכון אחרון: 04/08/2024